fredag 18 juli 2008

Vilken måne!


Och vilken bra kamera min nya mobil har... kunde inte låta bli att föreviga månen, även om en bild inte gör den rättvisa. Tror att det är första gången jag ser månen den här sommaren... betyder det att sommaren är slut, eller bara att vi är på väg mot något annat? Ljuvlig sensommar? Känns lite tidigt för det, vill hålla i ljuset några veckor till.

Mötte en kinesiska på hemvägen, vi var tvugna att tillsammans beundra månen. Den hängde som en stor lampa ovanför Kolbäcksbron.

Första dagen på semestern, mycket mañana. Inte många knop. Skönt. Bra deckare, och bra musik. Mulet, men vad gör det. Grillade med goda vänner och ännu mer bra musik.

Får väl ladda till morgondagen lite...




I’m going home,
going home
To be where my water
meets my stones
I’m going home,
going home
The social traveller
journeys on his own

1 kommentar:

Anonym sa...

Bilden är otroligt vacker men verkligeheten var betydligt vackrare.

Tänkte på dig Betty och önskade mig en kamera där jag traskade.

Nattens upplevelse & naturens rikedom
fyllde varje fiber i min kropp & varje uns av mitt medvetande. Kännde mig uppfylld, frälst & fullkomligt lycklig när jag vandrade hem i sommarnatten med månen som enda sällskap:-)

//Kelly