torsdag 3 juli 2008

En Cosmopolitan tack!

Jag brukar säga att jag lever ett “Sex and the city liv” – men utan sex och utan city.

Efter att ha sett filmen kan man ju konstatera att

1. Jag har för fattiga kompisar
2. Vi dricker för lite drinkar, vi sitter för lite på snoffsiga lunchrestauranger (Starz räknas inte som snoffsig!)
3. Vi har normala kläder och normala skor. Speciellt skor.
4. Vi har nog roligare också och är roligare
5. Vårt boende är inte speciellt spektakulärt
6. Ingen har en gå-in garderob. Eller?

Likheter då. Jo, klart det finns.

Och ibland så får man ju vara i storstaden också.

Filmen, som förströelse: helt OK. Som ett djupsinnigt inlägg i någon debatt. Nja. Men det är ju inte heller meningen.

Så här blandar man en Cosmopolitan:

4 cl citronvodka
2 cl Cointreau
4-6 cl cranberryjuice
(pressad citron eller lime)

Röres eller skakas beroende på om du vill ha drinken klar eller grumlig. Servera i martiniglas med en citronskiva som garnering.

I morgon är det fredag.
Jag ska sitta på en uteservering i solen.
Kanske blir det en drink. Vem vet.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Klart man har en walk-in-closet.

Fast jag kallar den klädkammare, och den används mest för att lagra diverse bråte. /Schlagernörden

Anonym sa...

F.ö. sitter jag gärna på uteservering i morgon. Du har mitt nummer. /SN

Anonym sa...

Man kan inte kalla en klädkammare för walk-in closet.

Det är något helt annat - om du inte har en helfigurspegel och extra tjusig belysning så klart...

/Betty

Anonym sa...

Jag har också en walk-in-closet - som jag har inrett själv. Den har både spegel och ekgolv (hm nja sånt där clickgolv är det iallafall). Det är meningen det ska bli en walk-in-library. Eller kallas det waök in för att så mycket vandrar dit och står i vägen ???
Pebbles

Anonym sa...

Den enda Cosmopolitan jag druckit (vad jag kan minnas) var faktiskt på Rex med Åren Går. Vi lekte urbana kvinnor i en urban miljö med både högklackat och handväska. Kul! /tyckte Adele som ändå föredrar Bollinger, kall och gratis

Anonym sa...

Vadå LEKTE?

Vi är väl urbana kvinnor i urban miljö?
eller?

Åren Går sa...

Jag ska absolut prova en cosmopolitan snart. Det låter ju gott.Jag har ingen walk in closet, men jag har en halvfigursspegel och om man ställer sig på en stol kan man se halva i taget. Och jag längtar att bli mer urban.
Mrs Lizzy

Åren Går sa...

Vem bjuder på cosmopolitan i sommar ??? Var träffs vi och när - de som inte vill blanda drinkar kan ta med sig bollinger - särskilt då den blir gratis för oss andra - jag ställer upp och dricker - för det är vad jag har råd med efter det här årets ekonomiska djupdykning !

//Pebbles