torsdag 31 juli 2008

Gamla älskade barn


Jag har varit på kalas - ett 50-års kalas - ett alldeles speciellt sådant på en speciell plats. Att fylla 50 är ju speciellt, man har då med all säkerhet passerat livets mitt. Med lite tur har man två tredjedelar till av det man redan har levt - vilket iofs inte är så dåligt. Vad ska man göra med dem - tror att många funderar lite över vad som kommer att hända och hur ska man förvalta och ta hand om de kommande åren :-)

Vad har man för drömmar kvar ? Kan man och vill man uppfylla dem ? Kom att tänka på Brarbro Hörbergs sång - gamla älskade barn

Här är länken till den speciella platsen jag var på !!!

www.tjarn.se

Nåjo - det jag ville säga var att ta vara på det som är kvar :-)
och så sätter jag in en liten påminnelse med mitt italienska citat igen ....

Dal centro della mia vita venne una grande fontana....

" Ur mitt livs mittpunkt kom en stor fontän......"

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, tänk att vi faktiskt är så gamla nu att vi går på 50årskalas. Jag är mest förundrad över att tiden går så fort. men jag hoppas och tror att jag har mycket bra till att uppleva. Men några direkta drömmar har jag inte. Men jag vet att jag gärna skulle vandra på någon led i södra europa när jag fyller 50.
Mrs Lizzy

Anonym sa...

Ja, tjarn var fantastisk. Och jag ska minnas det italienska citatet, oerhört vackert. /Adele

Anonym sa...

Oj, vad roligt med kalas! :-)

Man ska ta alla tillfällen att fira tillsammans med sina vänner - alternativet är så mycket tråkigare. Och Tjarn är ju en helt fantastisk plats - känns som om adjektivet fantastiskt blir uttjatat... men det är ju så!

/Betty