tisdag 1 juli 2008

Är det så här det ska bli?

Det hoppas man ju verkligen inte, men ibland så… eller är det mina krav som är för höga. Får väl bli en påminnelse om att livet är kort och att det kanske inte finns någon som är perfekt.

Ibland blir jag bara för trött, det är ju inte så att man sitter hemma och väntar. Jag t o m dejtar. Två de senaste veckorna, trevliga män båda två. Men, skumt det där. Man skriver och skriver och tycker att man nästan känner någon, träffas och pratar och så känns det inget. Internetvärlden är verkligen underlig, förutom att man har möjlighet att ljuga järnet så blir det hela som en skenverklighet. Inte för att jag ljuger, men har ju träffat de som gör det. Förr. Och det mina vänner är verkligen konstigt – när ingenting av det personen säger stämmer med verkligheten. Nej, jag tror jag lägger ned internet letandet… fast det är ju lite roligt också!

Får se hur det blir.
Men roligt är det ju också som sagt… funderar lite på Kellys inlägg. Man kanske bara ska klubba ner någon rent bokstavligen och bära hem honom. Fast då är det ju bara den lilla detaljen att man ska hitta någon som man tycker är värd att bära hem också. Suck.

Tror jag återgår till den spännande dokumentären som går på TV nu, den där om polisarbete i Midsomer.

Tjing från singelsoffan.

2 kommentarer:

Åren Går sa...

Jag kan inte förstå att det inte finns någon man därute, förstår de inte hur bra du är och vilken vinst det skulle vara att få spendera tid med dig, även om det är bara för lite hångel. Jag tycker du ska fortsätta med internet ett tag till. Det kan ju finnas någon där som du inte behöver klubba ner, det känns så tungt att behöva släpa någon. Jag tycker att dokumentären om polisarbetet i midsomerområdet var riktigt bra igår.
Mrs Lizzy

Anonym sa...

Lägger du ner internet så måste du börja med logdans istället, det kanske blir nästa utmaning! Det är lite spännande att det finns så många fantastiska män och kvinnor som skulle kunna hitta varandra, men hur? Kanske vi borde hitta på någon bra Åren-Går dating lösning? /Adele