fredag 4 juli 2008

Oh ljuva sjuttital

Jag lovar att jag inte ska förstöra bloggen med en massa dålig gammal schlager, men Finlands Pump Pump från 1977 har faktiskt allt. Fantastiska kläder, läckra frisyrer, coola moves och en hempermanentad körsångerska som går på något preparat som jag också vill testa. Och när man tror att det inte kan bli bättre dyker helt otippat Berndt Egerbladh upp och rockar loss. Minns ni honom?



Fast mest ville jag kolla om jag förstått Bettys instruktioner om hur man lägger in youtube-videor. Och påminna om min humbla existens i största allmänhet, jag finns i sta'n och vill dricka öl och titta på alldeles för unga pojkar.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, den verkade ju funka. Instruktionen alltså :-)

Haha!
Hysteriskt fult alltihopa, och låten.. Huuu... En del utveckling har ju inträffat sedan 1977. Tur det. Annars var ju 1977 ett fantastiskt musikår, men måste nog få återkomma till detta. Även om det inte riktigt framkom i den här videon.

Nu ska jag jobba.
8 arbetsdagar till semester.

/Betty

Anonym sa...

Öhhh - kommer ni inte ihåg bakåtsteg och bump ??? Det var tider det å oxå förståss hempermanentat lite för krulligt hår ;-))

//P

Anonym sa...

Fnys! Amatörer, ni skulle ha sett jag och Marina (tror att hennes alias borde bli Gerd) när vi övertog dansgolvet på MB i Lycksele och körde Lady Pump! Det ni! Hon var något kortare än undertecknad och rätt smal, så jag fick blåmärken av hennes höfter på mina ben. /Adele

Anonym sa...

Varför tänker jag på Ebbot?