fredag 11 juli 2008

Tidig morgon igen!

Tänk att jag nästan aldrig sover längre än till 6.30. Inte ens nu när man är ledig! Jag lider inte men det känns som om att jag missar något trevligt. En sovmorgon! Jag var ute redan före klockan 6 i morse med mitt djur. Djuret sprang i skogen och jag blev myggbiten och blöt om fötterna. Det är i och för sig skönt att vara ute i skogen en tidig morgon, men en dag vill jag sova till 8.30 åtminstone.
Sen måste jag ju erkänna att jag gärna sover en liten stund på eftermiddagen, så trött är jag inte, men jag tycker det verkar så skönt att kunna ligga och sova sådär länge.
Och om jag vaknar såhär tidigt nu, när ska jag då vakna som gammal? Då brukar man ju vara extremt morgonpigg, så kanske vid fyratiden. Huvva då.
Annars är semestern på gång här, har snart gjort min första av sex semesterveckor. Läser böcker hela dagarna och rastar barn och djur då och då. Igår var vi i en lekpark och träffade en ekorre som faktiskt lekte i lekställningen, den åt också hundgodis. Den var mycket söt.
Idag ska vi åka och handla mat och i morgon ska jag äntligen se sex and the city!
Ha en trevlig dag.
Mrs Lizzy

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lizzy, du är redan gammal. I alla fall om du frågar några av dina minsta där hemma.. :-) /Adele

Anonym sa...

Vi är gamla allihop! Dottern tycker det är underligt att jag helt plötsligt vill gå ut en gång i månaden - vid min ålder! Jag har försökt förklara för henne att hon skulle bara veta hur andra singlar i 40-årsåldern beter sig och att Pebbles och Betty minsann får gå ut jätteofta, ibland flera gånger i veckan.

Här har vi vänt dygnet. Jag stiger upp mellan elva och tolv och det är rätt frustrerande, dagarna bara försvinner.
/Majvor

Anonym sa...

Ålder är bara en siffra!