onsdag 23 juli 2008

Mer nostalgi

Här är en annan låt som kom 1983.
Det finns få låtar som ger mig sådan sommarkänsla. Och frihetskänsla.
Jag sitter i en bil (modell slagskepp, gigantisk amerikanare, Pontiac) och åker nedför huvudgatan i grannstaden, Rye, NY. WLIR, "the station that dare to be different", favoritradiostationen alltså, är på - och så kommer den här låten! Jag vet precis hur det såg ut, hur solen nästan bländade mig.
Jag är 18 år. Kan allt, vet allt och det är sommar och jag är på mitt livs äventyr.
Kan inte bli mycket bättre.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Underbar låt - sooooommmmar - och idag är det sol,

//P

Anonym sa...

Oj vad det sved till i mitt hjärta!
London ungdom glädje. Tänk vilken underbar tid det var!
Mrs Lizzy

Anonym sa...

Ja, den känner jag väl igen. finns med på en av dina julskivor. Kul att få se videon, lite bob george-komplex tror jag. /Adele