onsdag 9 juli 2008

Vad håller ni på med…?

Jag trodde att mina sista arbetsdagar innan semestern skulle förgyllas med små berättelser om hur semesterlivet levdes på stranden alternativt vilka fina fynd som hittades i förrådsstädningen, bra böcker, kuliga filmer eller andra små betraktelser om hur man packar en bil på väg till någon stuga med alldeles för mycket packning… eller så. Men vad vet jag.

Jag jobbar ju. Och det är nästan tyst på bloggen.

Eftersom det regnade i morse tog jag på mig regnkläder när jag cyklade till jobbet, men fick något slags hjärnsläpp och hade sommarskor. Och målade ögonfransar. Kloka val bägge två. Hm. Annars är det mest spännande är att min kaktus har börjat blomma idag. Detta kommer säkert att innebära att den kommer att dö efter blomningen. Jag har också städat kylskåpet till Michael Segerströms ”Sommar” – det var väl värt att lyssna på och städningen gick som en dans. Kan bero på att det inte finns något i kylskåpet… och sett den bästa deckaren som går på TV i sommar, nämligen ”Mördare Okänd” på SVT. De där britterna vet hur man får till det – och nu talar jag inte om "Morden i Midsomer", som är en helt annan sak.

Nå, det var min spännande dag.

Hoppas att ni har det gott i hängmattorna! Med eller utan spänning!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Om jag ska kunna svara på din fråga måste jag berätta en hemlis....vi har semester;-)

Själv har jag provat att ligga i badet, i hängmattan, på stranden, i bilen, i sängen, på soffan, på en brygga, på klippor & i viloläge :-)

Anonym sa...

Men var är ni någonstans? Här där jag är är det bara blött och kallt och äckligt dag efter dag efter dag...jag börjar misströsta om sommaren 2008 helt och hållet.
Och slöare och slöare blir jag. Har snott dygnet på det sätt jag brukar göra när det är julledigt och mörkt dygnet runt.
Men i morgon lär det lösa sig...då kommer hantverkare att borra utanför min dörr från 07.00. Hurra!

Åker gärna till havet om det blir sol någon dag och vill ännu hellre ha vuxet sällskap att skvallra med.

/Majvor

Anonym sa...

Vad vi håller på med - jag kallar det för ingentinggöra och det är alldeles underbart :-). Jag har också blivit lovad hjälp - till veckan att pilla ner tapet - så om någon fler vill det typ på tisdag elelr onsdag är ni välkomna. Är det fint väder blir det pilla med tårna i sanden istället.

//P