torsdag 3 juli 2008

Logdans!

Jaha...här sitter man med bultande fötter efter att ha varit på sommarens första logdans. För er som ännu inte vågat...man måste åka på åtminstone en logdans i sitt liv. För mig har det blivit tre hitills i mitt liv. Har man inte varit på en tidigare så har man ingen aning om vad som väntar...det är en helt ny värld ;-)

Några reflektioner... man ska vara nykter! Det fanns fem cyklar på parkeringen...vakterna dirigerade oss rätt. Jag tror att det var vi fem som cyklade som tagit ett glas vin innan för att våga oss dit. De andra 100-150? som körde bil hade vattenflaskor och frukt med sig.

Om man som jag är nära 40 och inte har gått buggkurs hela vintern så ska man akta sig för att bjuda upp dem som är jätteunga och har jympadojor. För de verkar orka bugga hur länge som helst...och det gör inte jag. Dessutom så finns det tydligen en ny "skola" när det gäller bugg......jag fattar inte vad som är nytt för jag hade fullt upp med att liksom överleva.

Strategin är alltså att bjuda upp de riktigt gamla... för de har inte lärt sig det nya och de dansar i maklig takt....sedan måste de vara rätt långa, så de inte hamnar i brösthöjd .... Så måste man hålla sig undan de där andra två som cyklat...för de kan vara en aning överförfriskade...så bara man lyckas hitta de utan jympadojor och vattenflaskor som är riktigt gamla och över 180 cm och dessutom kan dansa så är det fantastiskt kul på logdans. Nu var det inte så många såna där ikväll, men vi provar på nåt nytt ställe en annan kväll, för det finns potential för en riktigt kul kväll! Jag hoppas några av er följer med...dansbandsveckan i Gräsmyr brudar, kan det vara nåt? Vem vet det kanske slår en bartömning på Scharinska?

Känner ni inte att ni får en helt ny bild av mig...logdans, fågelskådning och online-yatzy. Vad kommer härnäst? Jag glömde berätta...varje gång jag gör nåt som känns lite "nördigt" typ åka på husvagnssemester till Vännäs eller gå på logdans så sticker nån upp en mikrofon i ansiktet på mig och vill intervjua mig...japp det hände ikväll igen, denna gången var det dock inte lokalradion utan SVT, tack för det!

6 kommentarer:

Åren Går sa...

Logdans är nog inget för mig, jag blir så fort väldig snurrig och yr. Typ efter två varv ser jag stjärnor och vinglar. Men när får vi se la larsson i svt då?
Mrs Lizzy

Anonym sa...

Ja, när får vi se dig i SVT? Sedan kan jag säga att jag gjorde bort logdansen i mina tonårstider (jo, det fanns då också). Tror tom att jag har dansat till Gyllene Tider (jo, det var på 1900-talet). Nej, jag satsar på Cosmopolitan och sex! /Adele - den urbana kvinnan i en urban miljö

Anonym sa...

Det där med logdans låter alldelens för avancerat för mig. Betänk att jag aldrig lärt mig dansa som "tjej" eftersom det var ett underskott i klassen på killar så fick de långa tjejerna... Ja, just det. Jag vill alltid ta kommandot när jag styrdansar! Karlarna brukar bli frustrerade.

Och bugg, är det inte ett tuggummi från förr?

Hur som helst ska jag placera mig framför alla lokalsändingar på TV idag, annars finns det kanske också på nätet - La Larssons framträdande? SVT har ju t o m en egen sida som heter "På dans med Kurt".
Jösses!
säger Betty

Anonym sa...

Heja heja !
Hm pja eventuellt kanske om det är en fin kväll törs jag fara till gräsmyr - har också hemska minnen av att antingen hålla i väskorna eller hålla mig undan från någon som behövde hjälp att gå....men dansa kan jag för dte har jag lärt mig på jobbet ;-))

//P

Anonym sa...

Nej,
det blir jag som håller i väskorna.

Tvivlar att en loge kan slå Scharinska... men vad vet man?

Bettan - panelhöna av rang

Anonym sa...

Mäh herregud flickor, så oerfarna ni är. Själv tillbringade jag stora delar av mina tonår styrdansandes... schizofrent var det, på veckorna försökte jag vara lite alternativ och intellektuell med Betty mfl - på helgerna var det dansband med polarna i byn. Så flyttade jag till den mellanstora norrlandsstad som vi alla känner och älskar och blev hel som människa. /Schlagernörden

Hur hamnade La Larsson på logdans överhuvudtaget??