torsdag 3 juli 2008

Medvind....


Det är helt fantastiskt, cyklar hem från jobbet och känslan sprider sig från topp till tå. Semester! Jag försöker ta tillbaka den känsla man hade när man var liten, att sommarlovet var oändligt. Det hjälper ju till när man har rena rama "barna i bullerbyn" väg hem, se så vackert. Tänker koka sommarsaft (som mamma alltid gjorde, med typ 2 kg socker och någon skum essens som man köper på ICA) och baka bullar, det är riktigt nostalgiskt sommarfika för mig.
Adele

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, den där totalt onyttiga saften...
Luktade gott, smakade gott.
Smakar barndommens somrar, har nog inte druckit den vad jag minns i modern tid. På något sätt så tänker jag torra mandelkubbar till.

Kommer förbi någon dag och inspekterar saftkokandet och semster-tjejen!

/Betty

Anonym sa...

Finns det fortfarande mormorssaft i butikerna.

För mig är det slåtter - efter en heldag med räfsa i hand var mormorssaft (apelsin!) helt oslagbart.

Tänk att man är så gammal att man varit med om att hässja hö på gammalt sätt. /Schlagernörden

Anonym sa...

K0mmer och dricker saft på din altan :-))
//P