måndag 14 juli 2008

T-bax

Det har varit en händelserik tid, de sista 14dagarna så nätet & världens bästa blogg har bara fått sporadiska besök(Sorry Betty!). Namnet på bloggen är inte lika klockrent som Blondin Bella men innehållet är betydligt roligare och känns mer mitt i livet

Semester Tjoho! Först iväg på en roadtrip........

Känslan av att köra bil lite hastigare än hastighetsbegränsningen tillåter med bra musik som ”dånar” i öronen gör mig lätt euforisk, ja det ger en viss frihetskänsla

Resan gick söder ut mot solen, de trolska Ångermanland & mina barndomsminnen. De har varit så kul att träffa släkt & vänner ja att få del i deras vardag ett ögonblick.

Att lyssna på ljudet av kastspöet när man står i tystnaden & kastar ut kroken i det spegelblanka vattnet. Förmånen att få ta morgonkaffet på bryggan med solen som enda sällskap. Att sedan få möta ny bekantskaper, se livet ur andra synvinklar & höra andras upplevelser det ger verkligen perspektiv. Restaurangbesök & spontana möten som förgyller dagen. Sen själva resan med övernattningar, morgondopp & nomadliv det är något som både mor & barn uppskattar, ja det är en del av vår semestertradition. Det ger en ovärderlig närhet & många samtal om allt mellan himmel och jord. Som avslutning på resan en dagsutflykt som var härlig! Med otroligt roliga och underbara människor är livet en upplevelse och dolda talanger fick blomstra . Att 27stycken urbana män, kvinnor & barn så plötsligt kan förvandlas till skogsmullar, helt otroligt!

Åter i Umeå. Nervarvade och lyckliga bestämde vi oss för att bara njuta av resten av veckan

Sandstrand, biblioteket, mycket glass, många böcker, möte med människor jag gillar men sällan träffar, långa uttömmande telefonsamtal, kaffe med väninnor, besök i andra stadsdelar, att vara turist för en dag i sin egen stad, museet, middag med vänner, överraskningar & invigning av en ny kaffemaskin. Oj vad man hinner med när 8timmars arbetstid helt plötsligt blir egen kvalitetstid. Så för att summera semestern säger jag bara det har varit en förtrollad tid. Så njut ni som kan & pilla lite navelludd .

Tillbaka i vardagen har jag laddat upp mig själv genom att läsa alla missade bloggar med tillhörande kommentarer. Oj oj oj vad jag skrattat, njutit, känt sorg för en vilsen själ som jag inte ens vet vem det är. Ja hela mitt känsloregister har verkligen berörts.

Ytterligare uppvärmning genom att knacka lite på tangenterna och ge en resumé av semestern, personalfest och konsert med Rhapsody in rock sen en rask promenad så var man tillbaka i ”gruvan” Jag trivs verkligen med mitt jobb & känner att jag gör nytta men det finns grus i maskineriet…. har under semestern fått en hint om att jag bör jobba med ett mer kreativt arbete….inte ett socialt uppdrag. Så vad i hela världen gör jag nu? Vad ska jag göra när jag blir stor???????

För att känna lite sommarkänslor mitt i arbetet lyssnade jag på dagens sommarpratare Åsa Nilsonne på radion. Hon pratade om honor i en trist miljö och honor i en berikad miljö, vad som gör att vi håller oss alerta & hjärnan i trim. Tror att mitt i livet är en berikande miljö bara man inte glömmer av sig..... Ja nya problem dagligen skapar en mer fit hjärna :-) och vem vill inte vara fit? Så fram för nya utmaningar & nya upplevelser.
Så möt problemen men ett ”visst fan” jag håller mig i alla fall skärpt ;-)

Så vilka förslag har ni på to do/upplevelse listan?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åååå, min nedräkning har börjat. (Eller vaddå börjat? Jag har räknat i ganska många dagar vid det här laget... men, men)

Bara två arbetsdagar kvar... och din semesterbeskrivning var härlig, och jag anar (och vet) att det inte bara var beskrivningen...

Så att bloggen blir lidande under semesterledig lättja är väl bara hur bra som helst... Ska fånga upp den där "to-do liste frågan" vid ett senare tillfälle. Kan rätt svar vara att hångla?

B

Anonym sa...

För deckarläsare kan jag rekommendera Åsa Nilssonne. Riktigt bra.

Finns mycket bra svenska kvinnliga deckarförfattare just nu. Förstår inte varför två av de sämsta - Läckberg och Liza Marklund - är de som säljer sämst.

Inser just att det nog får bli ett helt boktipsinlägg när jag kommer tillbaka från Syster Yster. Lite sci-fi och deckare och inte en massa känslodravel ;-)

/Majvor

Anonym sa...

Jaaa gärna lite boktips - och på to do listan så vill jag hemskt gärna paddla kanot/kajak och vandra en eftermiddag längs Tavlesjöleden - någon som är på ?
//P