onsdag 23 juli 2008

En kvinna med oväntade talanger

Alltför många av er har hört mig sjunga alltför många irländska visor i alltför berusat tillstånd och en och annan Byskevisa har det nog också blivit genom åren. Byskevisan sjöng jag förresten solo på en bröllopsmiddag för ett par år sedan. Note to self: Mat först. Vin sedan.

Anyhow. Jag sjunger ju inte vackert. Sanningen är att jag inte kan träffa en ton även om livet skulle hänga på det och har ett omfång som med nöd och näppe klarar av Lilla Snigel. Men har genom åren envist hävdat att jag minsann inte alls är tondöv, det bara låter så, och nu har jag fått bevis. Jag har testat mig på nätet. (Och vi vet ju alla att tester man gör på nätet är 100%-igt tillförlitliga, eller hur?) Håll i er - jag har enligt testet bättre gehör än 90 % av befolkningen. Tänk. Att man så kan missa sitt kall i livet, här sitter jag och är byråkrat när jag egentligen borde fylla konsertsalar worldwide.

Länk: http://www.sr.se/cgi-bin/P1/program/index.asp?ProgramID=1272

Testa! Det är kul!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har faktiskt alltid uppskattat din Byskevisa, kanske man tycker att det låter bättre när man själv har druckit lite? :-) /Adele