tisdag 1 juli 2008

Längtan är stor

...efter semester. Om man (jag) trodde att jag kanske skulle jobba nån extra dag för att spara till längre fram - undrar jag mer och mer om jag inte ska ta någon dag i förväg för att orka de här sista dagarna. Ändå är det bra - jobbet menar jag :-) !!!

Satt med almenackan och råkade läsa de där citaten längst ner och nu måste jag bara dela med mig av dem - för den här veckan och tre till !
Julicitat:
1. Att sköta sig är att se till att man hinner med det roliga. Margareta Krook
2.Den somlever utan galenskap är inte så vis som han/hon förmodar. Francois de la Rochefoucauld
3.Livet har lärt oss att kärlek inte består av att stirra på varandra utan att titta i samma riktning. Antoine de Saint-Exupery
4.Man hinner med nästan hur mycket som helst, om man bara inte gör sig någon brådska. Anonym

Det där sista tränar jag på - varje dag - Må gott !

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken optimistisk almanacka du har då, i min juli står:
1. Hur kommer det sig att föräldrar känner till allt de varnar sina barn för? (okänd)
2. Bättre ett ärligt nej än ett falskt ja (ordspråk)
3. Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting. (Oscar Wilde)
4. Att erkänna att man misstagit sig är att visa sig klokare än idag än igår. (J.C Lavater)

Kloka ord, men förnuftiga i överkant kanske?

/Betty Boop