tisdag 22 juli 2008

Vem styr min båt?

Kommer ni ihåg Spaniens bidrag 1983? Nyss hemkommen från ett år i Madrid var jag fullständigt galen i denna låt." Quién maneja mi barca" betyder just "vem styr min båt".
Just nu styr lusten min båt. Lusten till livet, sommaren, doften av klöver, regnet som får allt att växa så det knakar, mina vänner (tack för promenaden i regnet igår), min sommarbruna man med klädsamt endagsstubb, min yngsta dotters varma kropp tätt intill, tonårsbarnens fniss... ja listan kan göras lång.

Vad styr din båt? /Adele


5 kommentarer:

Åren Går sa...

Oj, det där är en av mina favoritsånger i melodifestivalssammanhang. Här är det lusten att göra så lite som möjligt som styr. Fast idag ska vi ut och köpa en cykel och det är ju inte direkt självvalt utan mera ett tvång, men barnet måste ju få cykla! annars ligger jag i hammocken eller i sängen och läser. Det har jag gjort snart i två veckor, med små undantag. Himla skönt är det.
Mrs Lizzy

Anonym sa...

Just nu styr längtan min båt……

Längtan efter min yngsta, att få höra allt som hänt på resan.
En efterlängtad semester, att bara få göra vad som faller en in
Längtan ut till havet, att bilda säl koloni med mina vänner
En efterlängtad kram från min sonett, det är så skönt att ha honom hemma
Längtan efter en stuga och ett eget boende
En efterlängtad middag med mina vänner
Längtan efter nya spännande upplevelser

……………kan bero på att jag sitter på jobbet

//Kelly

Anonym sa...

Harmoni styr min båt. Det är bara att konstatera att så här skulle man få ha det lite mera...så skönt att bara göra det som faller en in - var på museet idag och såg bilder från ovan - himla bra utställning - samt en annan med Lisbeth - Cést moi som oxå var bra - fast det var inte den Lisbeth jag trodde det skulle vara - middag ordnas snart med tapas om någon är sugen - typ nästa vecka :-) //P

Anonym sa...

Låten är ju helt galen också. Har egentligen inget minne av den... hade för mig att den gick mycket snabbare...?

Vad som styr min båt?
Vem? Vem? ;-)
Jag, med nyfikenhet och lust till livet. Men om man styr så mycket, tja. Jag vet inte. Det kanske bara är en illusion, man kanske bara kastas hit och dit på havet och hamnar där det är meningen? Även om båten just nu har hamnat i ett stiltjebälte? Eller är det lugnet före stormen?

/BB

Anonym sa...

Den här är med på min Eurovision-genom-tiderna topp tio.

/Majvor