fredag 23 januari 2009

Service?

Som en del vet fick jag mitt VISA-kort stulet i slutet av november och blev av med en oherrans massa pengar. Jag reklamerade inköpen i början på december och började förra veckan tycka att det var hög tid att jag fick veta något.

Förra fredagen ringde jag därför banken, och fick prata med Anna*. Hon skulle be Magnus* ringa upp, eftersom han har hand om sån't. Hörde inget mer.

I måndags ringde jag banken och fick prata med Anna. Hon skulle be Magnus ringa upp, eftersom han har hand om sån't. Hörde inget mer.

I tisdags ringde jag banken och fick prata med någon vars namn jag inte minns (men hon hette inte Anna). Hon skulle be Magnus ringa upp, eftersom han har hand om sån't. Hörde inget mer.

I onsdags ringde jag banken och fick prata med Anna. Hon skulle be Magnus ringa upp, eftersom han har hand om sån't. Några timmar senare ringde faktiskt Magnus, visst hade jag personnummer 47xxxx-xxx? Näää... Nåväl, han fick mitt riktiga personnummer och skulle kolla och ringa upp under dagen. Hörde inget mer.

I torsdags ringde jag banken och fick till min förvåning prata med Anna. Nu var det ju Magnus som hade hand om sådana frågor och han var ledig - kunde han ringa upp mig på fredag eller måndag i stället?

Vid det här laget var jag rätt förbannad. Och lyckades skrämma stackars Anna så att hon faktiskt kollade med Stockholm. Och ringde upp mig (!!). Vad hon fått veta var att de inte ens börjat handlägga mitt ärende än, att de hoppades kunna ta tag i det nästa vecka, och att det brukar ta två månader att handlägga.

(Till saken hör att det jobb som krävdes av min bank var ett (1) snabbt telefonsamtal till Stockholm.)

Resultat: Jag vet inte om jag får tillbaka några pengar alls och kommer inte att veta det förrän i slutet av mars. Kul! Och vilken fantastisk servicenivå!

*Alla namn är fingerade

4 kommentarer:

Anonym sa...

oj oj oj. Jag både skrattar och gråter! Om jag var du skulle jag kontakta "Magnus" chef.

Anonym sa...

Jag skrattar så tårarna rinner och har även lyckats roa min son med din berättelse. Samtidigt blir jag galet arg vilken .....bank har du? Vem är ansvarig? Och kan vi bojkotta? Eller ska vi bjuda med Magnus på en av våra sittningar & berätta vad god service är?

Kramen från
/Kelly

Anonym sa...

De där har ju helt missat kundfokus-kursen och det där med att ge DLX (det lilla extra) till kunderna.

zzzzzz.
suck.

Allvarligt, så behövs det ju inte någon kurs för att göra ett bra jobb.
:-S

Åren Går sa...

Men oj och oj!
Vilken swervice, jag tror jag skulle ha brytit ihop.
mrs lizzy