lördag 10 januari 2009

Hedersmedlem nr 1

Visst ska vi ha hedersmedlemmar! Och visst, jag har börjat se "Stjärnorna på slottet" Och Jonas. Vilken människa. Läste hans bok för många år sedan (1992) " En komikers uppväxt". Berörde och upprörde. Sedan tycker jag att han har spelat för mycket på att vara fjolla. Har velat se mer av hela människan Jonas. Och det har jag gjort nu i en så banal serie som "Stjärnorna på slottet".
Jag vet att QQ har följt hans karriär med större kärlek än vad jag har.

Jonas Gardell för den människa han är - och vår hedersmedlem nr 1. Är ni med?
value="http://www.youtube.com/v/7GaRBgPYyjo&hl=en&fs=1">

3 kommentarer:

Anonym sa...

För många år sedan såg jag den här förställningen som bl a handlade om biografen i Adak - ngt om mellanmjölkens land - den var underbar den föreställningen och jag beundrar oxå Jonas och hans kvinnoskildringar i sina böcker är fantastiska.....hehe men jag misstänker att hedersmedlemarna blir många *fniss*

Anonym sa...

Ps Visst har ni sett "Livet är en schlager :-)) den är underbar å gillar man JOnas och schlager är det en oslagbar kombination - underbar att se tillsammans med sina barn

Anonym sa...

Hedersmedlemmar är en kanon idé