onsdag 7 januari 2009

Min oförargliga son!

Min yngsta son har ett vokabulär som är väldigt milt. Det negativa han säger har en tendens att låta mycket snällare än vad det är.

Som exempel kan nämnas att han inte säger att han inte tycker om saker, utan han säger;

- Mamma jag älskar inte den här maten.

På något vis blir ju saker mycket trevligare om man använder positiva ord för att förklara negativa saker, och det är det han gör utan att tänka på det. Nåväl häromdagen så var hans storebror och hans kompis dumma mot honom och han kommer inspringade och är så ledsen/arg/förtvivlad och berättar för mig vad han minsann ska göra med dem när han får tillfälle...

-Mamma, jag ska äta en kaviarmacka och luta mig mot dem!

Jag tittar på honom och då förklarar han att storebror inte tycker om kaviar och att det luktar förskräckligt illa ur munnen när man ätit det...så det var straffet han skulle få...lite kaviarandedräkt minsann!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Han är för go din lilla raring!
Vilken mentalitet....önskar jag haft en lämplig dotter att gifta bort.

Det bästa när någon varit taskig är att bara luta sig tillbaka för vi vet alla att
världs ordningen löser allt.

Och i avvaktan på att den som begår elakheter får sitt straff kan man njuta av att tänka på så hemska saker som att andas kaviar på sina fiender ;-)

Anonym sa...

Waow ! Vilken liten diplomat ! Du får lära honom ett å annat kraftuttryck som kan vara bar att ha till hands...

Anonym sa...

Vicken kille! :-D

Tänk om det fanns fler som käkade kaviar när man var lite förgrymmad på omvärlden och sedan andas lite så där kaxigt på sina antagonister...

Tack för dagens leende #1!

Anonym sa...

Vilken mysig typ. Skulle inte israeler och palestinier kunna lösa sina mellanhavanden på något lika måttfullt sätt?