måndag 5 januari 2009

Hostan som kom i ett paket

Klappar under granen, glädjeutropet: tomten kommer! Alla får present.
Men det går som troll i jultider = förkylningstider. Och det är kanske bra att tomten kommer den 24, så vi har något att pyssla med när vi sitter hemma med snoriga näsor.

Förutom förkylningtider har vi drabbats av en uppkastning i bilen (troligen för mycket godis) och detta har resulterat i ett grönt wonderbaumträd - en av juniorerna i familjen tycker det är fint att vi även julpyntat bilen! Jag tror ni kan föreställa er hur det luktar i vår bil. Någon som vill ha skjuts?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Välkommen till bloggen Valkyria - jag tror jag vet vem du är! Kul att ha dig är!

Läste att den populäraste doften på wonderbaumgranar är doften av ny bil. Mina bortskämda flickor förstår inte varför, de HATAR doften av ny bil vilket de ofta påpekar. Och nu har ju vår bil ändå 1,5 år på nacken.

Anonym sa...

...och jag har inte minsta teori...kan man få en ledtråd?

Välkommen är du oavsett. Hmm...

Anonym sa...

F.ö. har min alldeles egna förkylning nu gjort fjärde omtaget (om jag räknar rätt) sedan Lucia. Tacksam att jag mått som folk alla "viktiga" dagar, däremellan har det varit rätt skröpligt. Vad i helsike är det som går? Ska det vara så här?

Anonym sa...

Nja, jag tror jag cyklar.

Kul att se dig på bloggen Valkyria! :-)
Välkommen!

Anonym sa...

Välkommen :-) vi har också slagits mot en långdragen förkylning :-) liftar gärna med dig/er själv har jag grandoften i min lilla skrotbil//P