fredag 9 januari 2009

Längtan

Rätta mig om jag har fel men av de senaste dagarnas mailbombning tycker jag mig se en längtan hos oss alla av att vara fri. Fri som en fjäril som faddrar om kring och gör exakt det som faller en in.

Dagar när vi kan göra vad vi vill,åka skidor, dansa, sova ut på morgonen, äta lång lunch, pladdra och bara vara lite ansvarslös. Så mitt förslag är att vi alla lovar varandra att vara lite vardags obstinata och helt enkelt utöva lite civil olydnad under 2009

Vi gör 2009 till frihetens år :-)

Så mer mailbombning, mer champagne och lite mindre "fröken duktig" kan det vara nått?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är med. Jag vill också vara lite fri och ansvarslös i år. Gärna tjusig och lite mer rik också. Men det är ju svårare att ordna än att vara friare.
mrs lizzy

Anonym sa...

Jag är också med! Vad kul år 2009 kommer att bli! //La Larsson

Anonym sa...

Jag är helt å hållet med av själ å hjärta !!! Mer glitter, champagne å bus till folket, - kul ska vi ha

Anonym sa...

Men vem står för uppmaningen ? Adele eller Kelly ?