onsdag 7 januari 2009

Jag orkar inte med det här!

Jag blir både förbannad - men mest ledsen.
Försöker hålla mig distanserad och så neutral det bara går. Men det går inte.
Helvete också.

Och det värsta är att det känns som om man inte kan göra något åt det. En helt jävla olöslig konflikt. Och medan Israel visar musklerna dör barnen i Gaza.

Det lilla jag kan göra (och kanske du som läser det här också)
är t ex att sätta in pengar på röda korsets postgiro.

Och hoppas att Israel åtminstone släpper in någon humanitär hjälp.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det verkar ju aldrig ta slut. Jag ska absolut sätta in pengar. Men vilken lycka om det blev fred.
Mrs Lizzy

Anonym sa...

Det här kommer aldrig att lösas - dessa två borde skiljas och flytta ifrån varandra så långt det bara går - ingen kommer att få rätt - alla kommer att förlora !!!

Anonym sa...

Ja man får gråten i halsen när man ser barnen som drabbas hårt.