tisdag 20 januari 2009

Jag har ätit middag

..framför TV:n och det ska ni veta mina vänner är helt unikt !
Dessutom under största möjliga tystnad - vilket är ännu mer osannolikt...vi var allihopa på rad framför TV:n.
och varför då ? Jo såklart - installationen av Barack H Obama - USA´s 44:e president.
Fantastiskt tycker jag - förstår varför han inger hopp - han ger mig hopp, hopp om fred, och samförstånd och allas lika värde. Hopp om en bättre värld där problemen är till för att lösas till allas bästa...Waow säger jag bara ! Det trodde jag verkligen inte skulle hända och inte 2010 och inte att det var USA som skulle ge mig detta !
Frågar du mig så har jag ansett USA bortom all rädding, helt förlorat och sämst !!!!!
Sedan må olyckskorparna skrocka om allt som kan gå fel - men när en av världens mäktigaste män pekar med hela handen och säger att det går, fast det kommer att bli svårt - då hoppar då mitt hjärta en extra gång....och jag bli faktiskt lycklig !!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Äsch, du hann före mig!
Obama, vilken kille - och vilken talskrivare han har.
Eller kanske inte vilken utan vilka? Men det spelar ingen roll. Retoriskt sett ett till helt fantatiskt tal.

Rörd, imponerad och lite hoppfull.
Kanske, kanske.
Kanske blir det här riktigt bra!

Anonym sa...

Tror han har skrivit själv...fast med hjälp eller ???
Och före eller inte kan väl inte vara så viktigt - jag trodde du skulle skriva ett eget om Obama :-)) - för även om du hade skrivit hade det inte hindrat mig från att skriva

Anonym sa...

Jag var också imponerad. SVT:s kommentator var däremot besviken över att talet inte var i Martin Luther King-klass. Kom igen, vad väntar de sig.

Tänk förresten, att kunna hålla ett tal på 20 minuter utan - såvitt man kunde se - minsta minneslapp.

Obama kan inte göra underverk, i alla fall inte på kort sikt. Men nog är det skönt att ha fått in lite intelligens i Vita Huset...Hillary som utrikesminister känns också hoppfullt.