onsdag 21 januari 2009

Lyx

Tog en liten promenad på affären och anledningén till att jag gick dit var en näve rabattkuponger + en check på 50 kr från konsum. Med mig hem fick jag 1 kg apelsiner, en korvring, ett paket baguetter, ett paket skinka och en påse ekologiskt svartpeppar. Allt till det facila priset av 55.40 (efter alla rabatter).
Lite udda kombination, men så här i slutet på månaden så räcker det där till ett och annat. Och just nu unnar jag mig lyxen av att dricka ett stort glas färskpressad blodapelsinjuice. Med detta vill jag inte säga så mycket annat än att allt är relativt och att det inte alltid krävs pilgrimsmusslor å champagne för att njuta som en drottning. Men det där vet ni ju redan, eller hur ?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt, det är vardagslyx!

Anonym sa...

Du är härlig!