fredag 12 december 2008

Vilken underbar dag och kväll det ska bli!

Vilken dag och kväll det ska bli . Vi har nu varit på m´s luciafirande, m var lucia och så vacker. Nu blir det stan med min make, måste peka ut vad jag önskar mig och jag har redan nu sagt att jag inte tycker att vi sätter någon högre gräns på vad mina saker kostar. Min makes saker däremot är ju lite billigare. Men han har ju själv önskat och det kan jag ju inte styra över.
Efter lunchen ska vi på twinsens julbasar och fika och efter det blir det sushi och dans och efterdrinkar för mig. Det är tur att jag sov i natt.
Måste bara få berätta om igår. Jag låg och sov i soffan på eftermiddagen, var ju ganska trött som ni förstår. min ena sexåring kom och väckte mig, Kom mamma och se i mitt rum. Med mycket möda och besvär gick jag in i rummet. Titta på hur rakt mitt underlakan ligger i sängen, mamma säger sexåringen med glädje och stolthet i rösten. Ja, vad säger man. Jag hade inte väntat mig att få se ett perfekt sträckt lakan. Vi har fått en pedant i familjen, hon är som min mor var i hennes glansdagar. En annan gång kom hon nerrusande från toan däruppe och sa strängt, nu är det verkligen dags att städa toan för den är så smutsig. Jag kan bara hoppas att det håller i sig och snart mycket snart tror jag att hon kan ta över hela husstädningen. Vilken lycka. Hon kamn till och med få en städvagn då om hon vill. kanske redan nu i julklapp. Jag ska fundera på det.
Ha en trevlig dag alla.
Mrs Lizzy

2 kommentarer:

Anonym sa...

Underbart! Och eftersom vi bor nära varandra är hon välkommen hit. Själv har jag fullt schå med att få barnen att lyfta på benen så att jag kommer åt med dammsugaren....

Anonym sa...

Eller så får vi hoppas att det går över, i alla fall innan hon blir stor och skaffar en partner... ;-)

Världen är full av för duktiga städtjejer!