lördag 27 december 2008

Filmrecension

Att se film med släkten är alltid lika roligt.
Min ex-svärfar brukar ofta och mycket klaga över det mesta.
När filmen är slut brukar omdömet vara; "Tja, det där var ju en bra film" - och alla blir lika förvånade eftersom det inte var det som kommunicerats under filmens gång direkt.

Nu i jul har vi allihopa tillsammans kollat in Mamma Mia - ett riktigt gladpiller. Hans omdöme: "För mycket hysteriska fruntimmer!"
(Och "för tunn story", och "Ska de sjunga hela tiden?!")

Inget slår dock hans recension av Titanic: "För mycket vatten!"

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha :-) jag fick den på DVD i julklapp av mina barn jipiiiii !!!
Och det mest spännande när jag och barnen för länge sen såg titanic - var dels att diskutera hur gammal gammelmorfar var när båten sjönk - han var född 1904 så han var 8 år och också att jag identifierade mig med dem som åkte tredje klass och dog alltså medans mina barn tyckte nog att de skulle ha åkt andra klass......:-)//P

Anonym sa...

För mycket vatten! Alldeles underbart!
Mrs Lizzy

Anonym sa...

Hihi...förstår att det kan vara rätt underhållande att se film med farfar. För mycket vatten i Titanic och för mycket sång i Mamma Mia - det är ju lysande.