måndag 8 december 2008

Var hittar man prinsarna då?

Min dotter kröp precis upp i mitt knä... hon hade funderingar kring kungahuset...
-Blir man drottning om man gifter sig med kungen?
-Ja det blir man svarar jag.
-Blir man prinsessa om man gifter sig med en prins?
-ja...
-men var finns prinsarna då, frågar hon.
- De bor i Stockholm i slottet. Kungen och drottningens barn blir prinsar och prinsessor förklarar jag.
-Jaha säger hon.
-Men vad blir man om man gifter sig med en prinskorv då, frågar hon....

Tja vad säger ni...blir man en prinsesskorv då, eller?

4 kommentarer:

Anonym sa...

vilka spännande samtal det kan bli med ett funderande barn. Tack för att vi fick "lyssna" jag ler fortfarande. ..... och fortfarande....lly

Anonym sa...

Det är inte alltid jag avundas er som fortfarande är i småbarnsträsket, men ibland så...

Anonym sa...

sååå mysigt - men huvudsaken han är god prinsen eller prinskorven sa du väl och snäll :-) //P

Anonym sa...

...och om man skulle gifta sig med en priskorv så blir man så klart en prinsesskorv! Fattas bara annat!

Och kanske var det första gången hon undrade var man hittar prinsar - men förmodligen inte sista...

/en som fortfarande letar (ibland)