söndag 7 december 2008

Myshelg i soffan

Familjen har verkligen haft en myshelg i soffan och betat av tre filmer;

"I'm not there" - filmen som handlar om Bob Dylan - en surrealistisk upplevelse, klart sevärd, skum och med mycket bra musik. Undrar lite hur Dylanfansen tar emot filmen? Själv är jag ju inte så instuderad på Dylans liv i detalj, men gillade filmen ändå. Tonåringarna var dock lite skeptiska...



Sedan såg vi också "Järnets änglar" - trodde en bit in i filmen att realismen och vardagen helt skulle döda filmen, men den tog sig på slutet - skulle vara kul att ha som diskussionsfilm!
Och så fanns en instruktionsdel över hur man inte vill bi: bitter.

Äldsta tonåringen muttrade något om att det inte finns något så kul som en äkta svensk feel-bad film och retirerade till sitt rum.

Efteråt fick vi balansera realismen med "Den där Mary" - underhållande på ett helt annat plan!



[Jonathan Richman - There's something about Mary - 1998] samt
[Bob Dylan - I want you - 1966]

3 kommentarer:

Anonym sa...

Min Bob Dylan fan till man tyckte filmen var bra, jag skulle tro att det blir en film som ska visas även för mig snart.
Mrs Lizzy

Anonym sa...

Åååå vilken röst......det helt magiskt

Anonym sa...

Lever med en som gillar Bob och som nyligen såg filmen. (Han passade på när jag var bortrest) Hans kommentar är : jag förväntade mig något annat. Att man skulle känna igen sig. Klart slut.