onsdag 3 december 2008

Å skidan den slinter

Snart snart är det premiär för den här vintersäsongens första slalomsvängar nedför centrumbacken i Hemavan.
Jag längtar - just idag när det regnar känns det extra perfekt att åka härifrån till ännu mera vinter, vila, mysa, vara ute - dricka varm choklad å laga våfflor med det vuxna pålägget creme faiche, rom å räkor.

Dessutom så fick jag en dunk i ryggen, när jag på pekade att det kanske inte var så bra att åka nu när det är mycket göra på jobbet, men då sa någon - nej då, far du, det är du värd :-) då lyfter man lite !

Så kom ihåg vad viktigt det är att säga att någon gör nåt´bra och inte bara tiga still så länge det fungerar - för att påpeka felen när det går dåligt. För varje klagomål man gör tror jag att man måste säga minst 20 bra saker för att väga upp det dåliga. Och då ska jag också påminna om hur viktigt det är att själv klappa sig på axeln när dagen är slut, säga det där gjorde du bra, alla de här sakerna har du fått gjort - istället för att bara titta på det som man inte hann med.

En klapp på axeln till er alla underbara vänner - ni är bäst och ni gör så mycket gott !!!! Heja, heja !!!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Lyllos dig som kan åka till fjällen och testa säsongens första snö!

Sparar mig nog till det första kalenderhalvåret (yrkesskada! sorry - jag menar, på andra sidan nyåret!) med att dra till fjälls!

Ha det bäst!

Anonym sa...

heja heja! Och jag är inte alls avundsjuk....

Anonym sa...

och det var jag som skrev

Anonym sa...

Kör lungt, gör snyggt i stugan och mys.

Kramar/Kelly