fredag 12 december 2008

Norrländsk lycka

Nyss hemkommen från krogen...klockan stod på 22.40 (det ger förresten 2240 vuxenpoäng)...sparar mig till imorgon då vi ska glittra tillsammans ;-)

Det är förresten fantastiskt vackert ute...för alla er som inte stuckit ut näsan i nattljuset. Plötsligt..mitt i Idol-yran och soffslappet så hörs mullret...plogbilen...hinner precis se traktorföraren och jag är nu säker...de tar sats ..och de njuter av vad de lämnar efter sig på alla fredagsdrinksdickande lediga arbetares garageuppfarter...japp han njöt... Telefonen ringer och herr i nr 36 ringer och undrar om vi ska skjuta traktorföraren på tillbakavägen, det är sant...han sa så...

Sedan tog det 30 sekunder så var herr och fru i nr 24 ute och skottade...22 sek till så var herr 26 ute...då ringde Lizzys mans ord i mina öron...- "det blir kallt imorgon"...japp ...jag sa till översten att vi måste också skotta, annars kommer vi aldrig mer ut!

Så ytterligare 20 sek gick så var vi också ute...och strax därpå kom herr nr vad-sjutton-han-nu-bor-på ut... och vi var alla rörande överrens... vi borde ha knäppt föraren...innan han kom in på vår gata!

Fast fint är det just nu...och ganska trevligt också...hur ser det ut på era gator?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det där med kallt verkar ju inte riktigt stämma. Det spöregnade i morse när jag var ute med djuret.
Fast det är ju skönt att ha skottandet bortgjort.
Idag blir det tungt att skotta.
Glittra fint ikväll.
Mrs Lizzy

Anonym sa...

Herr Adele fick i morse leka pansarbil, tog sats och körde igenom en väldigt hög plogkant. Tur att den inte hade frusit. Nyfiken fråga. Om du har en överste hemma, är det då du som är generalen?

Sitter för övrigt och väntar på kusinen som ska komma och baka pepparkakor med lilla R. Men de ringde precis och kommer inte ut, väntar på skottning.

Under tiden ska vi ta död på några husdjur. Ledtråd: de är väldigt små, förökar sig snabbt och livnär sig på blod. Suck. Ska det aldrig ta slut, det verkar gå runt, runt på skolan.

Anonym sa...

Välkommen tillbaks till bloggen Larsson, kul att se dig!

Anonym sa...

Även jag var duktig och kom hem strax efter - så då måste jag ha fler vuxenpoäng:
2315!

Funderade ett tag på att skotta snöslask när jag kom hem och så här i efterhand borde jag ha gjort det... suck.

Åren Går sa...

Är det norrländsk lycka eller är det Svensson Svensson präktighet? Alla dessa duktiga människor som bara skottar, kör gräsklippare, bygger till och stressar livet av grannarna.
Men det är bättre än att skjuta grannen....
Då det gäller krabaterna kanske det går att spara dessa i en burk så kan du färga garnet rött. Proceduren kan då filmas och bli en uppföljare till filmklippet om bak i bagarstuga.

Och ingen vart sen igår. Le maskin smsade och frågade efter alla galanta damer i natt. Men då låg jag i min säng och sov.

/Kelly