torsdag 11 december 2008

Vakna nätter!

Det händer någongång då och då, kanske sådär 4 -5 gånger per år att jag vaknar klockan 2 och är pigg. Alltid är klockan 2. Helt omöjligt att somna om är det. Numera får jag inte panik utan använder dessa nätter till lite fortbildning och annat ditt och datt. I natt har jag fortbildat mig med att bla slå upp vad en eunuck är. Jag läser en bok om en eunuck och visste väl vad det var, men ville få veta exakt.
Sen har jag läst bloggar och kvällstidningar på nätet. Hängt tvätt och ätit frukost har jag också gjort. Det är inte klokt vad jag hinner med dessa nätter. Varför finns inte denna energi på dagen?Men nu är klockan 5 och tröttheten börjar komma. Jag undrar om det är lönt att sova en timme eller? Näe, det är nog lika bra att fortsätta. Det är synd att jag inte kan städa kylskåpet eller något annat som borde göras. Jag tror nämligen att de andra i familjen inte vill bli väckta av en kylskåpsstädning. Det kan ju låta en hel del. Kanske lägger jag mig ner iallafall, kan ju läsa lite mer om eunucken.
Ha en bra dag!
Mrs Lizzy

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas inte din dag blev allt för trött och att du vilar upp dig ordentligt i natt för morgondagens händelser.

Och det är ju bra att du kan använda sömnlösa nätter till att fortbilda dig... ;-)

Ser fram emot att enuck-inlägg!

Anonym sa...

Kan vara rätt mysigt att ha en egen stund för sig själv mitt i natten och tystnaden. Men hoppas att du inte varit helt uthälld idag.

Och det ska bli mer än spännande att höra allt du lärt dig dessa sömnlösanätter.

Men varför klockan två? Är det din födelsetid eller?

Ser med spänning fram mot mer info om enucker
/Kelly

Anonym sa...

Waow - låter hur läckert som helst - även om jag vaknar ibland - somnar jag ju oftast om - om jag nu inte har ngt riktigt stort grubbler i huvudet på gång...//P
ps tur att du inte kan städa kylskåpet - bättre att veta mer om enucker :-)) ds

Anonym sa...

Klockan 02.00 hände det ett ruskigt mord i Lizzies hus fattar ni väl. Sån't har jag sett på film en massa gånger.

Men vänta nu. Ert hus var ju nytt när ni flyttade in.

Vem har ni slagit ihjäl????

Anonym sa...

Drömma om enucker, det måste vara lika upphetsande som att drömma om ... ja, hrm, ???

Anonym sa...

Du har nog samma fel som jag...det är fullmåne-tider...

//La Larsson