tisdag 16 december 2008

Ärende: Min prenumeration - eventuell uppsägning

Till: prenumerationsavdelningen

Vänligen kontrollera att ni har registrerat mig på rätt plats:

Umeå, Västerbotten, 27 m ö h
63º47'35"N;20º16'48"E;01t 21m 07s
Almanackan säger: 16 december.
Enligt detta borde det vara vinter ute - och så vitt jag kan se har ni inte hållit det ni lovat avseende minusgrader och nederbörd i form av snö. Jag motser snarast en förbättring avseende detta. Möjligen har ni placerat Umeå i fel del av landet eller så har ni andra stora problem med leverans av kyla och nederbörd. Om ni inte ordnar till detta snarast kommer jag säga upp min prenumeration samt kontakta Sverker i SVT!

Tack för ordet,

Betty Boop
Trött vintercyklist

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hm, jag blir ju glad när det regnar. Gillar inte alls snö och kyla. Möjligen bor jag på fel ställe.
mrs Lizzy

Anonym sa...

Kan bara instämma. Suck. Jag som börjat valla slalomskidorna, såg att det lyste i vännäsbacken när vi åkte hem från Lycksele i går.

Anonym sa...

Ja saknaden efter vinter är stor!
Ska försöka mig på att väcka "Kung Bore". Tycker nog att han borde agera nu, inte om någon månad för då vill jag att våren kommer.
/KK

Anonym sa...

Hatar den förbannade halkan mest. Jag har taskiga leder och vet att det räcker att jag halkar till lite för att en fotled eller ett knä ska bli obrukbar för en vecka eller så. Resultat: Jag rör mig ute som en 80-åring med bräcklig lårbenshals.

Fast just nu rör jag mig inte ute alls. Är inte frisk ett dugg, precis i den grad av förkylning när jag är för sjuk för att göra något men tillräckligt frisk för att bli uttråkad.