tisdag 25 november 2008

Vill leva livet

Mitt i livet, på livets E4á känns det ibland som tiden är knapp
Jag vill göra så mycket men någon tar tiden....
Kliver upp och vips så är det dags att lägga sig
Och veckan består mest av måndagar och fredagar, konstigt
Vill verkligen leva livet fullt ut och hinna massor
Visserligen är tiden den enda resurs som är lika fördelad till alla
Men vissa av oss vill fylla den med så mycket.....och dit hör jag


Hur gör ni andra för att hinna med allt roligt, spännande, nytt, invant, härligt, vanligt & helt fantastiska här i livet????

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har kommit på ett sätt att få tiden att gå långsammare - ett knep ä ratt inte fylla den med så mycket - att ta kortare dagar ibland så att det uppstår väntan å längtan - för att emellanåt hamna helt nedkörd fastspänd på ett snälltåg som går i rasande fart - både av det som är roligt och tårkigt - ett sätt är att göra saker tillsammans med andra som tar tid.... :-))) Kram //P

Anonym sa...

Jag vill också hinna allt.
Och lite till.

Hinner inte allt. Men ganska mycket ändå!

Hur jag gör?
Vet inte. Stora barn. Och en avslappnad attityd till hemarbete tror jag. (fniss)

Anonym sa...

Du hittar så otroligt bra musik. Vem är hon? Och musiken, originalet låter som att det vore något latinamerikanskt? Berätta!. Jag tror vi i Åren Går är rätt bra på att ta för oss av livet, men ibland fastnar man i tradiga hjulspår. Ett hett tips är att stänga av TV:n, då finns det plötsligt mycket tid.

Anonym sa...

Sofia Karlsson gjorde en skiva med Dan Andersson-tolkningar för ett par år sedan som hon fick mycket beröm för. Och jag tror Betty har sett henne på Urkult ett av åren som jag inte var där.

Tiden saktar ner rätt ordentligt när det händer tråkiga saker - men det rekommenderar jag inte som metod.