onsdag 19 november 2008

Betty gör en pudel!

På detta sätt - för er alla - och faktiskt hela den uppkopplade världen som hittar till vår blogg - kommer nu en officiell ursäkt till mina döttrar. Men främst till min äldsta dotter som varit den som drabbats hårdats och lidit mest av mina hemska och orättfärdiga anklagelser.

Det var fel av mig att under upprepade tillfällen försöka framtvinga en städning av ditt rum i hopp om att hitta mina jeans under din säng.
Detta gjorde jag med en ytterst gnällig och tjatig ton.
Det var också fel av mig att ens antyda att du inte hade kontroll över vilka saker som fanns i ditt rum.
Jag gjorde det stora misstaget att inte tro på dig är du förklarade din oskuld.

Förlåt, förlåt, förlåt.
Dumma mamma!

För vem hade kunnat tro att de låg under byrån i tvättstugan.
Ända sedan i våras.
Så - för att sammanfatta:
Jag - och bara jag - slarvade bort mina jeans i tvättstugan - och det var så klart den elaka och orättvisa mamman som felaktigt anklagade sina barn för att ha förskingrat dessa.

Så, förlåt.
Igen.
Och igen.
Ska aldrig göra så igen.
Lovar!

Inga kommentarer: