onsdag 19 november 2008

Dagens ungdom...

Hur förvånad blir man inte när man upptäcker att familjens tonåringar + kompis inte har en aning om vad ett tvättställ är?!

De trodde att det var något man hängde tvätt på!
Handfat var tydligen den enda och korrekta benämningen.
Kan detta bero på att man inte längre behöver handtvätta i sin lägenhet? Att det finns tvättstugor att tillgå? Eller vad beror det på?

Detta resulterade i en diskussion om vilka uttryck tonårsföräldrar kan slänga sig med utan att vara helt korkade.
Tydligen är: "rockar", "suger" och "äger" uttryck som inte längre används.
I alla fall rockar.
Det är helt ute.

Bara så att ni vet.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men jag tycker det är kul att säga "rockar fett" bara för att se uttrycket av total skam i Tonåringens ögon. Fast jag är inte så taskig att jag säger sån't när hon har kompisar hemma.

Kan man fortfarande säga att någonting "äger" eller är det också helt ute?

Anonym sa...

Äsch, du skrev ju om "äger". Läste dåligt.

Anonym sa...

Just nu tycker jag det är mest "typ" och "chilla" som används. Förutom WoW-språket. Har ni hört det någon gång? Helt obegripligt. Det kan sitta 5 killar i min källare som spelar WoW (World of Warcraft) och jag fattar inget alls av vad de pratar om.