torsdag 20 november 2008

Gosiga kissemissar bortskänkes

Nu är jag less!

Kisse nr 2 - den neurotiska hankatten - har på sistone fått för sig att pissa på tvätt i badrummet. Först nöjde han sig med smutsig tvätt som låg på golvet. Iofs har han rätt. Skitig tvätt ska inte ligga där. Men ibland blir det så hemma hos oss. Sedan avancerade han till att hoppa upp i tvättunnan och göra sin äckliga business där. Där ska smutstvätt ligga så det är lite oschysst tycker jag. Nästa steg var ren tvätt, fortfarande i badrummet. Ren halvfuktig tvätt mellanlandar ibland på badrumsgolvet när vi måste ta ner den från hängställningen (tvättstället?) för att duscha. Sista given var Tonåringens vinterjacka som - som vanligt - låg kastad i hallen.

Då blev jag lite elak. Men att skälla på en katt after the deed is done ger ju inget, mer än viss lättnad för att man får ut lite adrenalin ur systemet.

Nu har jag frågat en veterinär om vad det kan bero på. Beteendestörning eller urinvägsproblem sa hon. Jag sätter mina pengar på beteendestörning. För att utesluta problem med urinvägarna vill hon att jag - tadaa - ska komma in med ett urinprov. Har ni någonsin försökt få en katt att lämna ett urinprov??

Igår kom jag hem efter att ha varit bortrest några dagar. Det var inte roligt. Kisse nr 1 - den psykiskt normala men jävligt dryga katthonan - mår inte bra i magen. Jag vill inte gå in på detaljer, men det luktade illa, var överallt i hela lägenheten (ni gissade rätt, även på våra rena kläder) och var bitvis tämligen intorkat. Så mellan tio och midnatt så kröp jag på knä runt lägenheten och skrubbade - ja, ni vet vad.

Så vill ni bli med husdjur, hör av er. Hemma hos mig ligger de illa till just nu.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vill bara kolla om du kommit ihåg att utrusta katterna med egen låda?????
Annars är det dagens tips ;-)

//Kelly

Anonym sa...

Förvisso är jag en stor beundrare av katter men då menar jag "fullt normala" katter som spinner & gör sina behov på lådan.

Så tack men nej tack!

Anonym sa...

Härlig berättelse. Och det är så skönt att få mitt beslu bekräftat, att ALDRIG MER ha djur hemma. Vi har hunnit misshandla en hamster, sedan sa jag stopp.

Anonym sa...

Något säger mig att du kommre att få svårt att få jobb som säljare ;-)