onsdag 12 november 2008

Fortsatta upplevelse

Dagens hyllning går till Lé machin....eller i klartext till mannen

Jag fortsätter min vandring med att testa nya saker. Oprovat är rätt spännande….. så därför begav jag mig idag in i en mansdominerad värld. Det var med oro, nyfikenhet och en viss portion fördomar jag äntrade Bygg & anläggningsbranschen.

Oj vad mycket maskiner, killar med koll, "bla klader", dom som kan mäta, män som kan skapa med händerna, humor, vilka drömmar och vilken arbetsmoral……Inte alls en massa snus, smuts, pinup bilder och råa skämt.

Så när jag nu återvänt till den "vanliga världen" där jag hör hemma så inser jag att jag vill hylla alla män. Män som får ett fånigt leende på läpparna och glimten i ögat när dom drar sig till minnes mina vänner och vinterns dans på Stockstugan.

För bakom alla titlar, diagnoser och andra attribut är vi alla själar som har drömmar. Så olika men ändå så lika



4 kommentarer:

Anonym sa...

Vill veta mera! Du har alltså varit på studiebesök? Spännande. /nyfiken i en Adele-strut

Anonym sa...

Läste jag:
dom som kan mäta.

Ta med mig nästa gång!

Anonym sa...

Haha - visst kom du ihåg att berätta att vi ska upp vecka 8 ;-)) - kan vara rätt så befriande att träffa de som gör istället för att skriva krångliga och långa beslut - he sittint´fast om man så säg//P

Anonym sa...

Ohhhhhhhhh - vilken kombination - Jennifer Beals danssscen från fame ihop med the weather girls - waow -blir man sugen på dansa eller blir man sugen på dansa :-)) //P