torsdag 6 november 2008

20 år!

På mitt rum står 20 vackra blodröda långbenta sammetslena levande rosor. Jag har fått dom av den jag delar min största tid med. Nämligen.... mitt jobb.

20 år. Oj. Snart kommer guldklockan. Är jag glad? Jo,jag har ju ett roligt jobb. Men var det detta jag hade tänkt mig. Knappast. Fast jo, delvis.

Och iofs har jag ju utvecklats inom jobbet. Det som jag nu gör har jag bara varit anställd som sedan 1998 - och sedan var jag ju hemma med barn igen så det är inte så länge.

Men ni hör ju, 20 år.

Och till våren får jag en ny bukett med 20 röda rosor. Av min man.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Adele?

Anonym sa...

Ja. Adele. Hade att en etikett men den föll visst bort. :-) /säger Adele

Anonym sa...

Snart är man där - 20 år på jobbet - lyckades oxå med ett 20-årigt förh - man glömmer lätt att åren går fort å särskilt om man har roligt ! Kram //P

Anonym sa...

Wow!

20 år är inte illa!
Och varför inte, när man trivs och får utveckla sig på sitt arbete!

Inte för att jag tror att det kommer någon chef med 20 rosor när jag jobbat i 14 år till - men då får man väl skaffa rosorna på egen hand!

Lite "skojigt" det här med att jobba länge på samma ställe och trivas - nuförtiden är det ju nästan en svordom - har man inget driv och vill vidare? Fast det finns ju inte någon anledning så länge som det är bra! :-)

Och ett förhållande som räcker i 20 år. Det är imponerande det!

Grattis och wow - igen!