söndag 8 mars 2009

Och återigen...

...startar mitt nya liv i morgon.
Och den här gången är det allvar!

I höstas så bestämde jag ju mig för att hoppa på hälsotåget. Och den träningsmässiga delen av tåget har ju tuffat på bra sedan dess. Men den viktmässiga delen.
Hm.
Nej.
Vågen visar lika mycket nu som då, och därför mina vänner så, tada, börjar mitt nya liv i morgon.

Och svart på vitt på vår blogg så skriver jag ner det - och i och med det så finns ju nedskrivet kan jag ju inte heller säga: -Nja, kanske och ok, då. Jag tar väl en semla när det är fikadags...

Så från och med i morgon, och ett tag framöver är det hej då till alla kolhydratrika livsmedel som potatis, bröd, ris, öl och fikabröd. Och hej till grönsaker, proteiner och fett.

Och förhoppningsvis ett slutgiltigt hej då till mina envisa extrakilon.
För till sommaren - då vill jag vara i fin form - nog bra för att jogga och fjällvandra.

Någon som vill hoppa på hälsotåget när det tuffar ut från stationen?

5 kommentarer:

Anonym sa...

men Betty!! Jag gick med min lokala hälsostation igår! Börjar med body pump i morgon och nyttigare mat idag!
Vad kul att du också precis som jag hoppar på hälsotåget igen samtidigt. För nu är det på allvar.
Mrs Lizzy

Anonym sa...

Jag är på - mattan ligger nedanför sängen - jag gör övningar för min rygg - men jag vill ha upp kondisen och bra med muskler runt magen...så vi syns imorrn typ 7...för att orka nu med allt annat - så bestämde jag mig igår för att priritera mig själv. Kram

Anonym sa...

Heja flickor! Och visst ska man tala om det för alla - det är då man får stöd! Beack 2009 - here we come. Har själv varit riktigt duktig med träningen sedan v 3 - och nu börjar det kännas både i kropp och själ. Inte så mycket på vågen men jag har minska i midjemått. Nej, jag håller INTE in magen.

Anonym sa...

Jag är lite stressad eftersom min beachsäsong startar redan den 2 maj... Skulle gärna vilja komma i så pass form att jag åtminstone tar mig gående uppför branta backar utan att halvdö.

Anonym sa...

Jag ska göra allt för att peppa och stötta dig i projektet "Mitt livs form" blir jag för hurtig får du stoppa mig

//Kelly