lördag 7 mars 2009

Är min router Skelleftesupporter?

Ja, jag börjar undra.

Har haft ett ytterst märkligt problem med den under eftermiddagen. Så fort jag försöker kolla hockeyresultatet (som ju inte är så lysande) så har internetanslutningen brutit ihop och jag har blivit tvungen att ominstallera hela skiten. Det räcker inte med att dra ut och sätta in sladden. Spelar ingen roll vad jag testat, SVT, SR, Aftonbladet, Expressen...inget som har direktuppdatering av hockeyresultaten fungerar.

Så länge jag håller mig till andra sajter går det bara finemang. Just nu - när jag borde jobba på min franskaresumé - så chattar jag, tittar på ryska Eurovisionuttagningen och bloggar. Samtidigt. Inga som helst problem.

Visst är det skumt? Försöker routern bespara mig den hårda sanningen?

Franskaresumén ja...jag sammanfattar en svensk artikel om stressforskning på franska. Det är precis så kul som det låter. Upptäckte för ett tag sedan att jag gjort ett fel som kunde ha blivit rätt fatalt för betygssättningen. Jag använder hjärn- rätt mycket i texten, hjärnfunktioner, hjärnhalvor, hjärn- det ena och det tredje. Men jag hade inte skrivit cérébral - som det heter - utan cervical. Jag hade alltså skrivit en och en halv sida om hur stress påverkar livmoderhalsen...

3 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Nej din internetanslutning verkar mer tillhöra kategorin "missunnsam och icke hockeyälskande sambo" den värsta sorten....som inte vill att du ska se något "roligt" som dom ändå inte bryr sig om.

Vill inte göra dig besviken men måste(helt pga. av resultatet) Linköping tog hem matchen. Hlavac satte första påsen.

Du får kolla text tv och se om även den dissar hockeyresultaten

/Kelly

Anonym sa...

Din router är ond, för en Skellefteåsupporter är van smärta.