tisdag 10 mars 2009

Alla dessa människor

Ibland när jag är ute och går, cyklar eller åker bil brukar jag stanna till och titta på husen som jag passerar. Ser fönster och brukar tänka; överallt bor det människor. Bakom de där fönstren bor det någon som lever sitt liv.

Sitt fantastiska, futtiga, vardagliga, annorlunda, spännande, tråkiga vanliga liv.

Överallt, efter villagator, i punkthus, i miljonprogram – mitt i centrum. Eller på landet, helt plötsligt öppnas en glänta i skogen och där står ett litet hus med en lampa i fönstret. Alla dessa människor.

Tycker tanken på det är fascinerande.
Och på något sätt trösterikt.

[exempel på saker som dyker upp i skallen när man inte tänker på något särskilt]

3 kommentarer:

Anonym sa...

Alla dessa kineser diskuterade vi i bilen i morse. Vad händer om de köper Volvo?

Anonym sa...

Ja alla dessa människor....ibland vill jag veta mer om var och en ibland vill jag veta mindre än jag får veta......Mänskligheten är ett spännande fenomen :-)

//Kelly

Anonym sa...

Ja ja - men det måste de ju få göra - köpa volvo - bra för ekonomin men inte så bra för CO2 utsläppen å andra sidan vill de säkert inte köpa bensinbilar utan hellre etanol eller el ???!!!! Så det funkar Kram