onsdag 20 augusti 2008

Tåget har startat!

Jaha,
så var man då tillbaka. Min tystnad på bloggen kan nog bara förklaras över en plötslig chock som inträffade när jag efter fyra veckor gick in genom dörren till kontoret igen. Men återhämtad och vid gott mod har mitt nya liv börjat.

I dag första simpasset - och det var jätteroligt. Jag har verkligen längtat efter att simma och trots att det var fullt i simhallen var det hur skönt som helst. Funderar över att simma i morgon med, men ska känna hur den chockade kroppen känns i morgon. Just nu känns kroppen bara så där "skön" som den gör när den har arbetat med alla musklerna.

I övrigt går jag grundligt till väga.
Jag för matdagbok och räknar kalorier.

En bra länk där man kan få veta saker som man kanske inte hade en aning om (eller hur var det nu med det?),
t ex att
100 g morot innehåller 45 kalorier och att
100 g ostkrokar innehåller 505 kalorier.

http://192.121.81.11/livsmedelsok/

Den här gången är det jag som ska vinna över min dåliga karaktär...

Nä, nu är det dags att äta en morot till kvällsfikat... åter till OS-soffan!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Heja, heja ;-)

//P

Anonym sa...

Ska väl avslöja att jag började äta sushi när jag insåg att en hel middag sushi motsvarar EN bulle. Betty, jag har bokat en prenumeration på IForm och då får man en våg. Det du! :-) /KOL

Anonym sa...

Synd bara att sushi är så äckligt... fast kokt fisk borde väl vara lika light. Kokeströmmingen och gräslökssås'n är ju en höjdare minns jag från min barndom. Mycket omega 3 också.

/M

Anonym sa...

Åh vad du är duktig! Själv har jag ju slutat äta och det är precis så hemskt som det låter.... uäääh...vad hemskt. Men metoden är idiotsäker hehe... Häromdagen när jag beklagade mig inför maken så sa han "men drick lite vatten, det mättar ju" Jo tjena, sen när då?

Det är så länge sedan jag skrev här så jag har nästan glömt mitt namn ;-)

//La Larsson