söndag 1 mars 2009

I London

Har hittat ett internetcafé och sitter här och vilar fötterna.

Det var många år sedan jag var här sist, och London har ändrats. Massor med chicka smörgåsbarer och caféer Var är alla fish- and chipsställena, eller pubarna? Visserligen kan det vara så att jag reser med minderåriga så blir pubbesöken av förklarliga skäl bortvalda. Men ändå!!
Och inte minns jag att Bayswater svämmade över av caféer med vattenpipor.
Eller var det så då, men jag såg det inte?

Har promenerat massor med finfina skavsår som följd - shoppat lite och njutit av Tate Moderns samlingar. I morgon blir det kanske någon musikal, vi får se. Det är skönt att ta dagen som den kommer och njuta av semester

Och så är det vår.
Krokusar, snödroppar och behagliga +12.

London-dottern med kamrater har lyckats skaffa en lägenhet - kan nog bli så att man kommer hit fler gånger i år.

Kan inte låta bli att bli lite avundsjuk. 19 år och livet framför sig. Alla möjligheter att ta för sig av livet - inga större förpliktelser - och kan bara vara här och nu, bo i en liten lägenhet och se vart livet tar en. Vet egentligen inte om jag skulle vilja byta, men det känns bara sa kul... Frihet.

Tur att man som kan komma hit ibland och få vara i storstan...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Lägenhet, var hon inte aupair?
Jag känner också en viss avundsjuka på den där friheten!
Hela livet framför sig.
Jag minns inte några cafeer och vattenpipor i bayswater. Allt ska då bara moderniseras.
Mrs Lizzy

Anonym sa...

Ser att solen ska lysa på er idag. Njut!

Anonym sa...

Låter fantastiskt! Här är det halv snö/regnstorm och familjen laddar för fjällresa imorgon!
La Larsson

Anonym sa...

Njut av våren i London och hälsa de vackra döttrarna och alla kamrater. Och inte behöver du vara avundsjuk, du kan snart åka vart du vill, söka jobb, bo i andra hand och allt det där om du vill.....men det är klart då får du avstå vissa andra saker. Men valet är ditt!

Kram
/Kelly