måndag 16 mars 2009

Varför jag inte går på bio i dag

"Mitt lag" Skellefteå AIK spelar sin 7:e och avgörande match i dag, måndag. Och som AIK har krigat och lämpat under den här kvartsfinalserien. Alla experter står handfallna - liksom Linköping får man förmoda - för detta var det nog ingen som hade trott på allvar.

Hoppats men inte trott.
Och vilken bra hockey jag fått se!

Det här med att hålla på ett lag, det är verkligen konstiga mekanismer som inte riktigt går att förklara. Det är ju bara ett gäng människor i likadana tröjor som spelar mot ett annat gäng i andra tröjor som jagar en puck i 60 minuter. Men det är ju inte så enkelt, det är ju så mycket mer!

...så i morgon klockan 7 befinner jag mig på ett ställe som visar Linköping - Skellefteå AIK. Och hoppas och vånadas och vill gärna se ett mirakel... någon som vill följa med?

Så därför blir det ingen bio - och tro mig, jag skulle inte vara en kul person på en bio heller...
;-)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Heja från mig också, jag blir mer och mer aikfan för varje år som går och jag njuter av deras framgångar och jag skrattar åt björklövens ickeframgångar, sån är jag. Hånskrattet är nära varje gång jag öppnar tidningen och jag ser att björklöven förlorat engång till. I sport är sådana känslor tillåtna tycker jag.
Mrs Lizzy

Anonym sa...

Hehe - lycka till - jag har s mycket annat jag ska fixa och jag håller på dem men behöver inte se matcherna

Anonym sa...

Åh vad jag önskar att jag kunde, men jag flyger 06.00, har en massa att göra hemma och det funkar bara inte.

Men men, det kommer (väl) några semifinaler också.

Anonym sa...

Så underbart kämpat av Skellefteå AIK, med deras glöd o vilja kommer de långt - SM-GULD /En som inte va där

Åren Går sa...

Jag var där:-)Kul för er med vinst!