torsdag 12 mars 2009

Arg

Jag är så arg !! På både det ena och det andra och helst vill jag sparka in en dörr. Jag skulle jubla om jag fick kasta sten i glashus, gärna två stycken. Vad är jag då arg på - jag vet knappt - förutom att jag tycker att världen är korkad som inte förstår sitt eget bästa, jag är är arg på att vi bara får en plupp till soprummet, varför måste man hela tiden slåss för sina rättigheter.
Just nu är jag nog ilsk för att jag inte har fått kaffe än...brukar bli lite mildare på rösten efter det.

Jag är också arg för att jag, just jag, MOI, inte får ligga på spa i en vecka och bli uppassad, äta goda frukter och fisförnämnt säga - Nej det vill jag inte ha, kanske om du värmer det lite eller jag kan ta några chokladdoppade jordgubbar till. När hörni nu ska jag ha kaffe :-)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du vet väl vad Sara Lidman sa: att hon varje morgon vaknade upp i vrede! Ni kommer ju från samma stad. (Men hon sa också att när hon blev äldre så räckte vreden bara fram till frukosten) Vrede= kraft att förändra.

Anonym sa...

Kanske det är dags då att läsa hennes bok - vredens barn....kram

Anonym sa...

Undrar vad som hänt, varför detta vredesmod? Vet ju att du är full av åsikter,omtänksam, driven, glad,kul, doer,upprörd,tänkande och fantastisk men varför all denna ilska?

Vad är det som ligger och pyr? och varför?

//Kelly

Anonym sa...

Hm vet inte riktigt - less på orättvisorna och på att kvinnor ofta hamnar i kläm os v osv kram kanske den samlade orättvisan mot alla fattiga o s v osv och som kvinna tror jag att man blir mindre benägen att anpassa sig...och då blir man arg istället - kram