måndag 11 januari 2010

Soppdagar

Hittade ett recept på en soppa som en 7 dagars kur. Rena kroppen och gå ned några kilon. Kokade nästan 10 liter igår och har börjat. God är den men det känns lite fattigt. Man får också äta hur mycket frukt som helst (inte bananer förrän dag 4). Grönsaker dag två (men inte bönor, potatis och ärtor).Sedan är det 300 g kött dag 5, osv. Inget bröd alltså. Ska bli spännande att se hur det går. Spännande att se om man blir piggare av det och om det går att vara utan bröd. Kaffe å Te å Tranbärsjuice får man också dricka. Bra sätt att rensa kylskåpet. Dottern tyckte den var supergod och har käkat fler portioner redan. Även om med förvånad min tittade på mig och sa- Men Mamma ska du banta ?!!! Då är du ingen god förebild - men när hon förstod att jag skulle äta soppa hela veckan - frukt och grönsaker m m så stöttar hon mig.
Här är receptet

INGREDIENSER
6 stora lökar
2 burkar tomater
½ stort kålhuvud... eller 1 kålrot
2 gröna paprikor
4 morötter
1 selleri rot... eller den gröna delen.
2 påsar löksoppa, spädes enl. anv. detta skippade jag för det fanns inte på affärn !
örtkryddor efter smak.
Mitt tips: Tillsätt en buljontärning och lite chilipulver.
Detta är avsett för 1 pers för 7 dag. SOPPAN KOSTAR c:a 70:-
DAG 1: Ät olika frukter. Ej banan. Hur mycket soppa som helst.
DAG 2: Ät olika grönsaker, hur mycket du vill. Råa eller kokta. Undvik ärter, bönor och säd. Soppa hur mycket du vill.
DAG 3: Ät frukt och grönsaker + soppa. Ej bananer och potatis.
DAG 4: Ät 5-8 bananer och drick 5-8 glas lättmjölk. Soppa förstås
DAG 5: Ät 6 tomater och 200-340gr nötkött, samt minst 8 glas vatten, för vätskebalansen. Samt naturligtvis soppa.
DAG 6: Ät nötkött och grönsaker, så mycket du vill + soppa.
DAG 7: Ät och drick, mörkt ris, grönsaker, frukt, safter (utan socker), te eller kaffe under hela dagen, men glöm inte soppan.
Sjukhussoppan gör att du går ner 3-7kg per vecka, Kuren kommer från svenskt sjukhus och är ofarlig.
Ämnen som valts ut, bränner kalorierna så snabbt att inget fettbildande uppstår. Följer man detta noga, kommer alla matsmältningsorgan att bli renare och friskare!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Testade det där för några år sedan, kommer inte riktigt ihåg hur det gick, förmodligen klarade jag inte hela veckan.

Men du behöver väl inte renas, du ser ju ut som hälsan själv? Dessutom funkar tranbärsjuice mycket bättre i drinkar än till soppa ;-) Men lycka till i alla fall, puss!

Anja sa...

Om du dessutom fimpar och inte dricker alkohol så kommer hela du att må så mycket bättre! Och jag vet att du även har tänkt vara både nikotin- och alkoholfri ett tag. Bra jobbat. Det ska även jag vara. Ska bara upp på partyhelgen v 2 först i Hemavan....

P sa...

Jepp - 4 veckor - men soppa det blir det nog bara några dagar - känner mig sådär lite behagligt vimsig ;-)

Anonym sa...

Fick ett smakprov igår och soppan var väldigt god :-) men jag vill ändå önska dig lycka till....... för att äta samma sak tre gånger om dagen kan vara tufft......men du om någon kommer att klara det.


Kram
//Kelly