fredag 1 januari 2010

Nyårslöften

Tidigare ikväll frågade jag mina barn om de hade några nyårslöften. Det tittade frågande på mig, och jag förklarade att man kunde lova t.ex att sluta äta godis.
-nä varför det?
Ja, varför skulle de lova det? Sluta med nåt de gillar? Så yngsta killen kom med ett annat snabbt löfte. Att jag skulle sluta snusa! Okej, jag gick vidare till nästa barn, samma sak där.. att jag skulle sluta snusa!
Så det är det man gjort fel i alla år, man ska helt enkelt lova att nån annan ska sluta med nåt de gillar istället....jag hoppas i alla fall att de lyckas med sina löften, för det vore så skönt för mig... jag håller tummarna! (+- 1 vecka!)

4 kommentarer:

Peb sa...

De där små fiffiga typerna som ser rakt igenom en....lycka till !!!

Adele sa...

Håller med P, de är inte så dumma de där små. Min son bröt av min cigarett en gång när Åren Gåren som vanligt stod och feströkte. Lite ledsen utbrast jag: - Men alla andra mammor får ju röka!

Då svarade han lungt: ja, men de andra barnen kanske inte är lika rädda om sina mammor som jag är rädd om dig.

Touché! Och nu feströker jag inte längre.
Dessutom luktar ni skunk ni som röker.

Anonym sa...

Ja som sagt av barn och "fyllon" får man veta sanningen.....så Adele hur många glas skumpa har du hunnit med idag? ;-)

Lycka till med barnens löfte och deras nyårslöfte från mig(för viss är det nu så det funkar)är att dom ska fortsätta att förgylla din tillvaro med små sanningar :-)

Och till alla er andra lovar jag att ni ska sluta ge er själva trista tvångsmässiga löften, lova i stället något ni verkligen vill!

//Kelly

Adele sa...

Hörde idag på radion att istället för nyårslöfte ska man ge sig själv en nyårspresent. Då känns det mindre kravfyllt. T ex jag ska ge mig presenten att umgås mer med mina barn, eller att bli nikotinfri, eller att ta hand om min kropp och hälsa osv.