söndag 31 januari 2010

Loppisen


tack för alla grejer som kom farandes - mattor, skido, kavajer, mjukisdjur, vinställ, kikare, kläder, hjälmar, med mera med mera.
Det gick riktigt bra 14o0 kr - minus bordet och en p-bot - snopet men sant, dålig info och inga skyltar vart man fick stå och inte....men 650 kr att dela på hälften - till Tahiti och ÅG. Sedan bestämde jag och Kelly enhälligt att resten det som var kvar lämnar vi hos Röda korset eller öppen gemenskap - beroende på vem som har öppet imorrn....så då har vi gjort en insats !!! Lite matt blir man och jag hade inte klarat detta utan Kelly - det var så mycket saker - men bäst är ju när någon verkligen gör ett "fynd" som damen som köpte mockajackan och den satt som skräddarsydd på henne, eller tjejjen med mamman som shoppade slalomskidor,stavar och pjäxor, trasmattor var det några som "fyndade" och kallade oss för galna på grund av det låga priset..kul att göra människor glada. Killen som till slut lyckades övertala sin tjej att få köpa 2 leffeglas var också lycklig.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Vad duktiga ni var!!!! Jag tycker vi ger allt till Tahiti, känns som att de behöver det bättre än vi, eller? //La Larsson

Bettan sa...

Gud vad ni är bra!
Och jag håller med La Larsson!

QQ sa...

Jag måste ju säga att jag tycker ni ska ge pengarna till Haiti. Det har varit jordbävning där...

(Jag kunde inte låta bli. Jag försökte, men det gick inte. Jag säger förresten också fel minst hälften av gångerna...)

Adele sa...

Håller med, allt till Haiti. Men då hade vi ju kunnat ha skylten uppe Eva! :-)

P sa...

Jag kan till viss del hålla med och til viss del inte - det var en hel del jobb med det där och vi kom ju iofs överens om att skänka 50/50 - nu blev det ju inte så mycket - å andra sidan skickade Kajsa det som blev kvar, cirka hälften av grejjorna till Öppen gemenskap så...och egentligen tror jag inte på välgörenhet utan jag tror på att vi ska betala de som arbetar så bra att de kan leva på det - och just nu så är enda sättet att köpa rättvisemärkt och oftast oxå ekologiskt eller kvalite men om alla som har skänkt grejjor tycker att vi ska skicka allt till Haiti så är det helt ok.

B2 sa...

Åhh vad jag är imponerade av er energi! Stor eloge till er!!! ♥

Anonym sa...

det var Pebbles som ledde mig in på Tahiti, haha...

Vet förresten en som trodde att talibaner kom från Talibanien...vad nu det har med saken att göra, outgrundliga äro tankebanans vägar...
//La L

Anonym sa...

Hmmm konstigt tanke....kom att tänka på två kockar som alltid ropade "en ko en svan en kosovoalban" när dom sänkt några bira


//Kelly