söndag 10 januari 2010

Ladda batterierna

Ledig har jag varit i nästan 10 dagar - vilket ju är skitlänge. Jag är inte så trött längre men jag skulle behöva få loda omkring ett par dar till. I allafall känns det så. Bara´gå omkring i långkalsongerna och pilla mig i naveln. Inte tänka. Bara vara. Gå i pension som Adele sa..även om jag inte vill dra mig tillbaka för gott. Kanske är det så att man gruvar sig lite, ni vet, precis innan startpistolen smäller och man ska springa och hoppa långt. Sedan spelar det ingen roll att man vet att man har tränat bra och att det kommer att gå bra. Lite slut kommer man också att vara efteråt. Det är tiden att reflektera jag är ute efter, att hinna med att fundera över året som gick vad som var bra och vad som var dåligt och att också få utrymme för nya ideer och lust och ork till ett nytt år.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Älskling - Jag ska ge dig av min tid till ork och lust /Pebs P

Adele sa...

Gulligt pebs P - kärlek!

Tips! Stäng av TVn (vet att du inte ser så mycket) så blir det faktiskt plötsligt mycket mer tid till reflektion.

Peb sa...

Hm - jag har faktiskt som mål att se lite mer TV - nyheter och har precis börjat se True Blood - 2 avsnitt har 10 kvar...ska bli spännande drömde hela natten om vampyrer å sånt !

Anonym sa...

Att inte ha så mycket inbokat gör att det finns plats för spontana infall, det brukar vara lustfyllt och ge en känsla av utrymme.

Mitt tips är att du ibland bara unnar dig att vara

Kram//Kelly