tisdag 12 januari 2010

Jaipur

Hejsan hoppsan,

nu har man hamnat i Jaipur och knappt har man kommit hit sa ska man vidare. Flyger i arla morgonstund i morgon och ska upp fore 5... vilket med tidskillnad innebar ungefar er laggtid hemma i Sverige...

Idag har vi haft ett spackat schema, ridit elefan som en maharaja, skadat ett helt fantastiskt palats - Amber Fort. Helt fantastiskt och fantasieggande. Vi fnissade ganska mycket att man gjort stor moda for att ordna arrangemangen for alla hustrur och konkubiner. Det dar med harem verkar ha varit en anstrangande sysselsattning - och inte speciellt trevligt.

Kollat in en gammal astrologianlaggning och atit god mat. Igen. Min favorit har blivit Paneer i olika former, och det finns manga varianter av farskost i gronsaksblandningar. I ovrigt ar det himmelriket for en vegetarian har! Bara det att veg-ratterna ofta kommer forst i menyn och non-veg ar mer som ett undantag. Fniss...

Vadret ar precis som svensk midsommar. Varmt pa dagen i solen men nar kvallen kommer sa ar det langarmat och jeans som galler. Na, nu ar det dags for att sova.

Ha det gott - och ett extragrattis fran Indien till fodelsedagsbarnet for dagen!

8 kommentarer:

Adele sa...

Ser verkligen fram emot att få se alla kort när du kommer hem igen!

P sa...

Sov sött - Indien-B - ja det ska bli spännande att höra och se om resan, kram

P sa...

psst Man kan kanske kan hoppas på en förtrollande kryddstark och färgstark indisk kväll i glada vänners lag och laga lite mumsig indisk mat ? fick tips på nåt med linser och diverse som blir som en röra ds

Anonym sa...

Ser fram mot en Indisk afton med bildvisning i ditt Château :-)

Längtar!
Kramar
//Kelly

Unknown sa...

Hej! Nu har jag last alla dina blogginlagg om indienresan. Roligt att du ar det sa bra! Har i Florida ar allt ocksa bara bra, men det har varit lite kallt, faktiskt anda ner till 0-gradigt Celisus, sa apelsinerna har frusit! Men nu ar det varmare och mera normalt. Jag har ringt hem till vara dottrar nastan varje dag och de har det bara bra. Jag skojade med Mickan idag och sa att "Ni har varit som en liten famil, mamma, pappa och lilla Maja som dotter". Hon skrattede och holl med. Jag kommer hem pa lordag. Vi ses pa sondag nar du kommer hem! Kram! Palle

QQ sa...

...och min första reaktion till förra kommentaren var "Mats, vem är det?"

Anonym sa...

Oj jag blev lite orolig att du på riktigt skadat en sådan gammal nationalskatt som Amber Fort. Välkommen hem och jag ser också fram emot bildvisning!
// La L

Anonym sa...

Välkommen hem Betty! Det känns som om det har varit en fantastisk resa.
Lizzy