onsdag 24 september 2008

Utbytesstudent

Vi har en tysk flicka hos oss i veckan. Hon kommer från något litet ställe utanför den stora staden Stuttgart. Minst sagt spännande. Men kul. Imorse när dottern hade sovmorgon skjutsade jag henne till skolan. Vi småpratade lite i bilen (inte på tyska då för dte kan jag inte alls - själva iden med utbytet är att de ska prata engelska i en vecka) om ditt å datt. Sedan säger hon helt plötsligt. Åh vad vackert det är med allt det här - träden alltså - och så säger hon björk på tyska.
Och ja så är det ju just nu - vackert med alla träd. Lite hemmablind blir man och då kommer jag ju på - jag menar - vaddå - vi är ju i Björkarnas stad Umeå - det är ju våran stads kännetecken, och så blir jag lite stolt å mallig över att det är så fint.

1 kommentar:

Anonym sa...

Precis!

Just nu är det ju helt sagolikt ute. Och att visa upp sin stad för en gäst är ett bra sätt att få upp ögonen för hur fint det verkligen är!