måndag 15 september 2008

På insidan

Idag i omklädningsrummet på gymet så tog jag ett annat skåp än jag brukar. Ja, jag erkänner. När jag simmar brukar jag ta skåp 407 - bra, för då behöver jag inte tänka när jag har simmat klart och ska leta reda på mitt skåp - och när jag har varit och styrketränat brukar jag ta ett annat skåp, 456. Men idag fick det bli 458. Mitt vanliga var upptaget...

Håller med om att det är varning på ett sådant beteende, men, men. Rutiner är till för att följas, eller hur det nu var... får väl erkänna att jag är en nördig, rutinbunden människa.

Och på insidan av dörren på 458 satt en liten klisterlapp - hemgjord - med texten "did you give to world some love today" på - så - på cykeln på väg hem nynnade jag på den här fantastiska låten!



Borde kanske öppna fler dörrar istället för de vanliga?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Mmmm det är en mysig låt :-) tror nog att det är bra att öppna nya dörrar och ändra rutiner och vanor så kan det ju dyka upp en överraskning eller två ! Samma nummer på skåpet har jag aldrig provat men visst får man favorithörnor i lokaler eller vid bord..../P

Anonym sa...

Oj så klokt sagt. Livet ska självklart erbjuda nya intryck egentligen varje dag, och då måste man ju våga ta ett annat skåp. Jag öppnade en ny dörr när jag fjällvandrade. /Adele

Anonym sa...

Att öppna nya dörrar erbjuder oss nya möjligheter....och vilken tur att vi ibland vågar glänta på en okänd dörr för annars hade vi aldrig mötts :-)

Kelly